11 Aralık 2014 Perşembe

SARELLE REKLAMINDAKİ HAMİLE KADIN

Bu reklamın hala yayınlandığına inanamıyorum. Hem "siz ne yerseniz bebeğiniz de onu yer" diyorlar hem de hamile kadına kaşık kaşık kakaolu fındık ezmesi yedirerek kötü örnek olup özendiriyorlar. Bu reklamlar yapılırken bir bilene danışılmıyor mu? Kim kabul ediyor mesela hamile bir kadının; içi şeker ve bilimum katkı maddesi dolu fındık ezmesini kavanoz kavanoz yemesi fikrini? Bunu kabul eden işveren hiç mi çekinmiyor tepkilerden? Bu ürünün hedef kitlesi kim mesela çocuklar mı, yetişkinler mi, hamileler mi?

Hamilelik döneminin özellikle beslenme açısından ne kadar hassas bir dönem olduğunu bilmiyor olamazlar. Ama para her şeyden önemli tabi. Çocuklarımızın hayatlarına daha doğmadan sızmanın peşindeler. Ana-babalar, çocuklarımızı daha sağlıklı nasıl besleriz diye çırpınırken, sosyal medyada, gazete ve dergilerde hamilelerin ve çocukların beslenmesine dair doğrular paylaşılıp daha çok annenin bilinçlenmesine çalışılırken, sırf çocuklar görüp özenmesin diye marketlerde çikolata şeker reyonları türlü oyun ve numaralarla es geçilirken TV'lerde dönen reklamlara bak. Tıpkı Koton Kids reklamında olduğu gibi bu reklamı da oldukça rahatsız edici buluyorum. Erdil Yaşaroğlu'na bayılırım ama böyle bir projeye nasıl olur vermiş anlayamadım. Reklamdaki hamile kadın kendi eşi, karnındaki bebek karakterler de kendi çizgileri... Fakat hiç olmamış. neden mi? Madde madde gidelim:

1. Kakaolu fındık ezmesi denilen şey içinde bol miktarda şeker, ne idüğü belirsiz "yasal" yağlar ve katkı maddeleri barındırır. Evet içeriğindeki bileşenler son derece yasaldır, bir hükümet, bir şirket için yasal ama bir anne için asla değil.

2. Bu tip besin değeri düşük yiyeceklere abur cubur denir ve hamilelere önerilmez.

3. Aslında çocuklara da önerilmez. Çocukların bu tip "junk" besinlerle tanışması sonsuza dek engellenemese de ne kadar geç tanışırsa o kadar iyi diye düşünüp, sağlam bir beslenme temeli atmaya çalışmak daha doğru bir yaklaşım olurdu. 

4. Bu reklamı izleyen başka hamilelerin de aşermesini sağlamakla kalmayıp, hamile bir kadına kaşık kaşık yedirerek durum meşrulaştırılmaya çalışılmış. Ayrıca hamilelik şekeri olan ve bebeğinin sağlıklı doğabilmesi için katı bir diyet uygulamak zorunda olan anne adayları için ekstra zor bir durum bu reklamı izlemek. 


5. Hamile kadının karnındaki bebeğin kordonu çekerek daha fazla Sarelle istemesi korkunç itici, manipülatif ve kötü niyetli. Her ne kadar sevimli çizgi film karakterleri de olsalar, aslında ordakinin daha dünyaya özlerini açmamış masum bir bebek olduğu düşünüldüğünde özür dilerim ama midem bulanıyor.

6. Reklam fikri de hiç yaratıcı değil, kusura bakmayın. OLMAMIŞ.



 Şu da ilginizi çekebilir: KOTON KIDS REKLAMI OLMAMIŞ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Olumlu / olumsuz yorum bırakan herkese teşekkürler...