19 Eylül 2014 Cuma

DOĞUM VALİZİ HAZIRLAMA

Doğum valizi hazırlama da bebek öncesi hayatınızın en önemli meselelerinden biri. En azından, ön görülen doğum tarihine yaklaşan bir anne muhtemelen böyle düşünüyor olacak.

İçine konması gerekenlerin tespiti, listesi (evet, listeyle çalışmayı çok severim ve bunun için de bir listem vardı), listedekilerin temini, yıkanıp ütülenmesi, valize istiflenmesi… "Dünyanın bin türlü hali var, erken doğum ihtimalini de düşünmek gerek." diyerek ben valizimi 36. haftada hazırladım. Valizi erken hazırlayınca resmen kafam rahatladı, yaşam kalitem arttı, nirvanaya erdim. Meğer ne kadar düşünüyormuşum valiz meselesini. Üstelik doğuma normal şartlarda nereyedse 4 hafta vardı ve unuttuğum, sonradan eklemek isteyeceğim şeyler hakkında düşünebileceğim daha bir sürü de zaman…

Çevremdeki pek çok anne adayı valiz hazırlama konusunu son dakikaya bıraktılar ve pek çok şeyi koymayı unuttular. Neyse ki yeni babanın hastane ve ev arasında dokuduğu bir kaç mekik sayesinde taburcu olacakları güne kadar (hepi topu 2 gün) herşeyi tamamladılar… 

Dünyanın sonu değil elbette ama şahsen doğumdan sonra yardımına en çok ihityaç duyacağım kişi olan eşimin yanımızdan ayrılmak zorunda kalmasını hiç istemezdim. Ayrıca anlık ihtiyaçların da bir şekilde karşılanamaması, henüz lohusalığının ilk saatlerindeki anne (aslında daha çok baba) için biraz sıkıntılı olabilir. Neyse...

Peki valizi hazırlarken içine neler koymak gerekir? İşte anne adaylarına biraz olsun yol göstereceğine inandığım doğum valizi listem...


Anne için:

- Lohusa tacı
Lohusa Tacı (temsili)
Amman sakın unutmayın! Unutmayın diye ilk sıraya yazdım.  Bir lohusanın olmazsa olmazı. En önemli nişanesi. Bunu böyle kanıksamaya çalışın, özellikle annenize "olmaz"ı kabul ettirmekle zaman harcamayın çünkü o tacı ta-ka-cak-sı-nız!  Başlarda şiddetle karşıydım taç meselesine, doğum fotoğrafçısı arayışımda çok fazla anne bebek fotosuna maruz kalınca ve o duygusal karelerde kırmızı taçlı anneleri görünce kanım ısındı, her olayın kendine has bir izi var dedim. Bunu da yaşamadan, takıp takıştırmadan geçmeyelim dedim. Ve özenle seçip sipariş ettim tacımı. Neyse ki artık çok değişik tasarımlarda ve renklerde lohusa tacı bulmak mümkün.

- En az 2 takım pijama veya gecelik + sabahlık
Pamuklu ve kolay emzirebilmek için önden düğmeli olmasını öneririm. Genelde, "sezaryen doğum yapacaksan gecelik al, pijamanın beli dikişleri rahatsız edebilir." diyorlar ama beni hiç rahatsız etmedi. Fakat 2 takım da yetmedi. İmkan varsa siz onu 3 yapın.

- Çorap, terlik

- İç çamaşırı
Bolca alın.

- Diş fırçası, diş macunu

- Sabun, havlu
Hastane şartlarına göre değişir, özel hastanelerde gerek olacağını sanmıyorum.

- Tarak

- Küçük el aynası

- Makyaj malzemesi 

- Hijyenik ped
Büyük boy almanızı öneririm.

- Emzirme Sütyeni

- Göğüs Pedi
Lansinoh marka gögüs pedinden çok memnun kaldım. 

- Göğüs ucu kremi
Bunda da Lansinoh'u öneriyorum. Hatta doğumdan bir kaç ay önce kullanmaya başlamanız, ilk günlerde göğüs uçlarınızda yaşanacak travmanın olumsuz etkilerini azaltacaktır. 

- Peçete, kağıt havlu, Tuvalet kağıdı



Bebek için:

- Bebek bezi

- Islak mendil

- Tulum
En az 2 adet, uzun kollu, patikli

- Çıtçıtlı body
En az 3 adet 

- Başlık, çorap, patik, eldiven

- Yelek veya hırka

Silikon meme ucu
- Bebek battaniyesi

- Silikon meme ucu
İlk anlarda emzirme konusunda çeşitli sorunlar yaşanabilir, göğüs ucu çıkmaz, bebek memeyi alamaz veya göğüs uçları yara olur, işte o zaman bu silikon meme uçları imdadınıza yetişir. Göğüse tamamen yapışarak bedenininizin bir parçası gibi oluverir ve acılı emzirme sürecini rahatlatır. İhtiyaç olmasını beklemeden çantanıza koymak; ihtiyaç anında size zaman kazandırır.

- Ağız bezi
Bol miktarda alabilirsiniz.


Portbebe
- Emzik ve kutusu

- Yumuşak Havlu

- Oto koltuğu veya portbebe



Hatırladığım kadarıyla benim valizimdekiler bunlardı, pijama takımı dışında herhangi birşeyin eksikliğini hissetmedim.

Ayrıca bebek alışverişi konulu yazım da ilginizi çekebilir.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Olumlu / olumsuz yorum bırakan herkese teşekkürler...