26 Eylül 2014 Cuma

KOLİLERDEN OYUNCAK YAPTIK

Daha önce, "İpek Hanım Çiftliği'nden gelen kolimiz" başlığında domateslerin nasıl 4'er 5'er kağıtlara sarılarak küçük kutulara konduğunu göstermiş; paketlemede kullanılan kağıtları ve kolileri daha sonra başka şekillerde değerlendireceğimi söylemiştim. 

Teknolojinin çok geliştiği, çocuklarımıza sunduğumuz imkanların çok acaip boyutlara ulaştığı günümüzde genel eğilimin bolca oyuncak satın almak olduğunu biliyorum. Sistem de anne-babaları bu şekilde yönlendiriyor zaten, buna karşı koymak imkansız. 

Elbette biz de küçük kızımıza oyuncaklar alıyoruz ama evde ve elde birşeyler yapmanın çocuğun zihinsel gelişimine, hayal gücüne ve el becerisine büyük katkı sağladığına inanıyorum. Bu nedenle elime geçen her fırsatı değerlendiriyorum. (0-2 Yaş Montessori Aktivitelerimiz ilginizi çekebilir)

Bizim için hemen her şey bir oyuncağa dönüşebiliyor, mutfaktaki değişik boyutlarda ters kapanmış kaplara tahta kaşıkla vurarak yaptığımız müzik çalışmaları ya da aşağıda bir örneğini paylaştığım, kolilerden yaptığımız tren gibi...



Treni nasıl yaptım?

Yük trenini yapmak için 3 koli kullandım. Önce kolilerin 4 yüzeyini kurşun kalemle çizdim ve kontürlerini keçeli kalemle belirginleştirdim. Sonra vagonları birbirine bağlayacağım iplerin deliklerini açtım. En öndeki vagonun önüne de, treni yerde sürüklemek için kullanacağımız ipin deliklerini açtım. 






Daha sonra kesilmesi gereken yerlerini kesip,  kutu haline getirdim. Kutunun üstünü kapatmadan önce iplerini taktım.









Sonra da istediğim renklerde boyadım. Ama boyama işinin vagonları bağlamadan önce yapılması gerekiyordu, daldım. 


İşte bu kadar, Çuf Çuf Trenimiz hazır... Henüz 1.5 yaşında olduğu için kızmız bu trenle çok güzel zaman geçirdi, vagonları doldurdu, boşalttı, bebeklerini yatırdı, treni odada dolaştırdı. Birlikte güzel bir oyun kurduk, bebekleri evin değişik noktalarına oturttuk, onları treni bekleyen yolcular yaptık ve treni evde ipinden çekerek gezdire gezdire yolcuları topladık... 

Bu da oyuncak bebeklerimiz için yaptığımız yatak… Önce yatak şekli vererek çizdim ve kestim. 




Sonra da desenlerini çizip boyadım.



İşte yatağımız hazır




Şunlar da ilginizi çekebilir:

4 yorum:

  1. Harika oyuncaklar :) Sıkıcı aynı tip oyuncaklar yerine çocukların hoşuna gideceği objeler olmuş:)Resimleriniz ve anlatımınız çok güzel bende tatilde çocuğumla yapmaya çalışıcam . Kocaman sevgiler gönderdim size Sevgiler (Funda)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Funda Hanım, beğenmenize çok sevindim. Oyuncak mağazalarına girdiğimde gördüğüm şey genelde anormal rahatsız edici düzeyde görsel ve işitsel uyaranı içeren, fiyatı ise oldukça yüksek oyuncaklar... Almıyor muyuz elbette alıyoruz ama genel olarak evdeki malzemelerden el becerimizi ve hayal gücümüzü geliştirmeye yönelik çalışmalar yapıyoruz ki bunlarla ilgili çok yakın zamanda da bir paylaşımda bulunacağım. İlginizi çekeceğine eminim. Benden de sevgiler..

      Sil
  2. Eylül'ün annisi :))Salı, 28 Nisan, 2015

    gerçekten çok güzel olmuş ellerinize sağlık, umarım yaptığımda bu oyuncaklarla benim kızım da benim kadar heveslenir ve oynar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Eylül'ün Annisi, ilk fırsatta büyük eşya kolilerinden kapılı pencereli bir oyun evi yapmayı planlıyorum. Ve sizin yapacaklarınızı da görmek için sabırsızlanıyorum. :)

      Sil

Olumlu / olumsuz yorum bırakan herkese teşekkürler...